لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
یوونتوس رسوخ ناپذیر می خواهد خط حمله ی برق آسای بایرن را متوقف کند.

یوونتوس رسوخ ناپذیر می خواهد خط حمله ی برق آسای بایرن را متوقف کند.

بایرن مونیخ این فصل با تمام قوا پیش رفته، اما آنها با چالشی واقعی روبرو خواهند بود وقتی روز 23 فوریه با خط دفاع مستحکم یوونتوس چهره به چهره شوند.

 

می توانیم به راحتی بگوییم که یوونتوس استحکام رشک برانگیز دفاعیش را باز یافته است و هم اکنون به عنوان یکی از بهترین خطوط دفاعی اروپا ارزیابی می شود و می تواند جلوی بایرن مونیخ بایستد.

 

موفقیت فصل قبل یوونتوس تا حد زیادی به قدرت دفاعی یووه وابسته بود، که باعث فتح چهارمین اسکودتوی پیاپی و دهمین کوپا ایتالیا و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا شد و تا یک قدمی سه گانه ی تاریخی رهنمونشان کرد.

 

یوونتوس در 9 بازی اخیرش تنها یک گل خورده است، آنها بهترین خط دفاع اروپا در سال 2016 هستند، تنها دو تیم هستند که با انجام بازی کمتر آمار مشابهی دارند، دورتموند و ساوتهمپتون. به ترتیب در 8 و 5 بازی.

 

تا وقتی که نام تیم هایی چون بایرن، بارسا، پاریس سنت ژرمن و یا حتی اتلتیکو مادرید وسط باشد، یوونتوس همه ی آنها از لحاظ هنر دفاع کردن شکست خواهد داد. چیزی که در مورد دفاع یوونتوس خیلی جالب است، این است که آنها به خاطر مصدومیت ها به ندرت در طول فصل از مثلث قدرتمندشان ― بونوچی، بارزالی و کیه لینی ― در خط دفاع به طور کامل بهره برده اند. ماسیمیلیانو آلگری در 9 بازی اخیر، 6 بار از دفاع 3 نفره استفاده کرده اند و تنها در دو مورد از آن از BBC به طور کامل در زمین بهره برده اند.

 

مرد کلیدی که همه چیز را متعادل کرده است کلودیو مارکیزیو بوده، کسی که نقشی حیاتی در حفاظت از خط دفاع بر عهده دارد. در واقع اصلا اتفاقی نیست که آخرین گلی که جیجی بوفون خورد در غیاب هموطن 30 ساله اش بود ― که به خاطر محرومیت حاضر نبود. ― از روزی که آنتونیو کاسانو دروازه ی یوونتوس را باز کرد و تا به حال 655 دقیقه است که سوپرمن گلی در لیگ دریافت نکرده است.

 

اما در بازی فردا باید بهترین دفاع سال 2016 اروپا بخ مصاف «مولر ― وفسکی» برود که در مجموع 55 گل به ثمر رسانده اند. یوونتوس احتمالا کیه لینی را در اختیار نخواهد داشت، اما با بازگشت اعتماد به نفسشان بعد از صدرنشینی مجدد در سری آ‌، آلگری مطمئن است که با آمادگی بوفون و مارکیزیو در کنار بونوچی و بارزالی می تواند با خط حمله ی خوب بایرن دربیفتد. 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: